12.7.2009

Matkalla Norjassa osa 3



Sunnuntaina 12.7.2009

Nukuimme aamuun hyvissä sängyissä, maalaisaurinko herätti meidät jo kahdeksalta. Minä olin silmät sikkurassa, väsättyäni kuvia ja blogia yöhön tällä onnettomalla rakkineella ja vielä huonoimmilla nettiyhteyksillä Aamiasen jatkeena latailin sitten blogiin kuvat ruokasalista, sillä huoneen heikko kenttä esti lähetyksen.
Tänään meillä oli vain rälläilypäivä suunnitelmissa. Ajelisimme niin pitkälle länteen kuin mahdollista OtterØyan saaren kärkeen nimeltä Aglen, jonne oli sijoittunut pieni leirintäalue tupaten täynnä kalastuksesta innostuneita caravaanareita.

Lähdimme yhdeltätoista Overhallan hotellilta. Meillä oli sievä ilma; mollukkaa taivaan täydeltä ja lämpöä yli 20.
Seuraava pysähdyspaikka oli Namsos-kaupunki jossa kiipesimme Varareetan voimilla hyvin jyrkkää tietä näköalapaikalle.



Eikä tämä mäki ”Klumpen” ollut aivan mitätön nyppylä, sieltä näki komeasti alas kaupunkiin ja Namseninvuonolle.




Etsiskelimme turisti-infoa – turhaan kaikki oli kiinni. Joten jatkoimme vuonon viertä mutkaista ja mäkistä tietä länteen. Josta löysimme Aglen leirintäalueen ja niemen kärjen







Kun palasimme Namsos-kaupunkiin päädyimme pizzeriaan ja listalla luki että pieni ja iso pizza. Minä kysyin"Kuinka iso on iso?" Tarjoilija näytti joo se on iso, se on sopiva kahdelle...


No oli se iso, varmaan 60-70 senttiä halkaisijaltaan ja oli pakko pyytää loppu mukaan. Niin saimme sen kauniisti rasiassa ja siitäpä olikin seuraavana päivänä iloa.



Päivän ajelua oli 150 km. Kohta tässä turtuu näille hulpeille maisemille ja me olemme vasta ”miedoimmilla” taipaleilla. Norja on kaunis maa.

Kaunista maalaismaisemaa, lampaita, lehmiä, heppoja. Eipä näkynyt ainakaan täällä pakettipeltoja eikä lehmillä ollut eu-n määräämiä korvakoruja.

Minä en ymmärrä... minä en saa ladattua päivän kuvia, jotka olen jo vaivalla valikoinut parista sadasta kuvasta ja pienentänyt. Häh. Eikä ne suostu latautumaan ei edes ravintolan laajakaistalähettimen alla. Lähden nukkumaan

”Norja ompi maa jossa kaikk’ on kaltevaa. Vesiputouksilla ne hiihtää vesisuksilla.” (Juice Leskistä)
Minä en ymmärrä olen yrittänyt tällä lipareläppärillä ladata kuvia täällä hotellin aulassa enkä onnistu... Yritänjostain muualta

Niinpä vasta nyt tiistaina sain kuvat ladattua nettiin.

Ei kommentteja: